Pagina's

Volgers

zondag 28 april 2013

GEBREIDE KOE

Gelukkig laat de zon zich weer zien en zijn de meeste koeien al weer naar buiten.
Het is een prachtig gezicht wanneer een koe na een lange winter
voor het eerst weer naar buiten mag. Dansend en springend gaan ze het eerste uur door de wei. 
Door dat ze wat verblind zijn van het felle daglicht of door dat ze even moeten wennen
aan die grote groene vlakte?
 
Deze is weer rustig en staat lieflijk te poseren...
  
 Dit patroon komt weer uit de oude doos (Tijdschrift ?)
Sorry, het staat niet netjes recht.
                                                 

 
(Ingelast bericht op 19-11-2014
omdat in dit blogbericht het telpatroon mist,
wil ik je verwijzen naar
 
 
 Die oude doos bevat heel wat knipsels en frutsels die in de loop der jaren is verzameld.
Af en toe moet er wel wat worden opgeruimd. Dan puilt de doos uit en is er geen overzicht meer.
Onderstaande knipsel is een "stoei" patroon. Een minuscuul plaatje maar met wat
improvisatie moet er wel wat van te maken zijn...

   


                                                            Fijne dag!

                                                            duitang.com

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke koe. Je zou er gelijk aan willen beginnen.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou wel eens in die oude doos van jou willen snuffelen!!!!! Toen ik vrijdagavond thuiskwam lag jouw envelop op tafel. wat zijn ze leuk!!!!!! heel hartelijk bedankt voor de kopietjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je wil niet weten wat voor een verzamelkont ik ben....!
    Die post heeft er wel lang over gedaan hoor. Had verwacht dat dat sneller ging!

    Fijn zondag
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een praktische vraag: is er geen telpatroon of staat dat ergens anders? Of breien we de vlekken erin volgens eigen inzicht? Bedankt!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik van het patroon had heb ik geplaats. Ik weet dus niet of er een telpatroon is geweest. Jammer maar misschien kun je wat improviseren met de vlekken?
      Mocht je hem gaan breien, laat dan even weten wat het resultaat is!

      Verwijderen
  5. eindelijk een mooi patroon van een koe. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bedankt voor het gratis koe patroon ik ga het proberen te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Joke, ik heb het telpatroon van de gebreide koe. Wil je dit ook bij het patroon op je blog? je mag me mailen op stikra at live.nl (at = apestaartje, zonder spaties krijg je een werkend mailadres).
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik heb de koe gemaakt. Een geweldig leuk patroon. Bedankt. Een foto staat op Facebook onder Breien en breipatronen onder Irene Wanten.
    Groet,
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!