Pagina's

Volgers

vrijdag 5 juli 2013

KLEINE JANNEKE, JACCO & DE MOERBEI.

Joehoe, ik ben kleine Janneke.
en wil je even laten zien wie er in de rozenstruik zit......
 

 
Het is Jacco!
 
 
 
 
 
Ik ga er even bij zitten wand ik moet je nog meer vertellen....
 
Jacco is een Valkparkiet
 en een neefje van de Grasparkiet uit het vorige blogbericht.
Het patroon van de grasparkiet werd wat aangepast,
en toen kwam Jacco van de haaknaald.
 
Jacco op de rand van het mini tuintje die het overigens goed doet!
(ook uit een eerder blog)
 
Jacco in de moerbei boom waar al heerlijke vruchtjes in hangen.
 
 
 
Deze moerbei is als een heel klein boompje mee genomen uit Frankrijk.
Nou ja, klein boompje.....het was meer één stokje in een pot met een paar groene puntjes
die amper zichtbaar waren!
Hij staat nu nog in een cementkuip maar word daar na 3 jaar te groot voor.
De vruchtjes zijn eetbaar, smaken zoet en zijn prima in een taart te verwerken.
 
Ieder jaar word de jonge moerbei gesnoeid en worden de takken gebogen met gewichtjes om hem in vorm te krijgen.
 

 

Als laatste wil ik nog even kwijt dat er aan mijn garderobe word gewerkt.
Hier zijn nog meer soortgenoten te vinden.
 
Zo, juf praatgraag is uit gekletst!
Nu mag ik (Joke) nog even.....
 
Het grasparkietje wat ik de vorige keer heb laten zien
is gehaakt met haaknaald no. 1.00 en gesplitst katoen.
(als je de draad splitst van 4 naar 2, word het werkje kleiner.)
 
 
 
Dit grasparkietje met belletje 
is naar een collega gegaan die oma is geworden van een kleindochter.
 
 
 
 

Fijne dag!
 


4 opmerkingen:

  1. Leuk, die parkietjes en Janneke!
    Ik heb ook wel eens katoen gesplitst, maar toen brak de draad heel snel. Had je daar geen last van?
    De moerbei ken ik uit Griekenland. Heb er vorig jaar jam van gemaakt. Erg lekker, maar veel werk door alle kleine steeltjes.
    Het patroon van je gehaakte rugzak heb ik nu uitgeprint en gaat mee in de handwerktas :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De draad splits ik als volgt; 1 meter afrollen en de bol vast zetten met een halve lus om de bol....de draad splitsen terwijl de bol los aan de draad hangt, deze gaat draaien als je de draden rustig verder uitelkaar trekt, Houd de draden uit elkaar en laat ze afzonderlijk van elkaar weer terug draaien (bol vast houden). Rol elk draadje apart op en herhaal het hele proces tot de gewenste lengte.

      groetjes Joke

      Verwijderen
  2. Your doll and Cockatiel are adorable, and I love the way you planted your mini garden in the broken terra-cotta pots. Such a lovely idea!

    Beth

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!