Pagina's

Volgers

vrijdag 25 april 2014

BLOTEVOETENPAD

De planning loopt bij mij altijd anders!
Gisteren wilde ik zoveel doen (al had ik er eigenlijk geen zin in)....
Totdat de telefoon gaat en er een klein stemmetje "Goeiemorgen" zegt.
Oma, wat ga je doen vandaag?......
Ga je vanmiddag met ons het Blotevoetenpad lopen?
Heu, ja maar dat is toch ergens boven in Groningen?
Nee hoor, dat is bij Kraggenburg!
(8 km hiervandaan en er schijnen er 8 Blotevoetenpaden in Nederland te zijn.)
Nou ja, dat is toch wel heel leuk.....leuker dan mijn planning!
 
Dus met dochterlief en kinderen de schoenen en sokken uit
en na tekst en uitleg van de route het koude water in.....
 
Er was een pad gemaaid
met hierin bakken met boomstammen,
keien, kiezeltjes, kokosmatten, grof zand, enz.
Het is dus de bedoeling dat je er door loopt.....
 

 Het pad loopt ook over een akker....
 en als het geregend heeft ziet het er zo uit!
 
 
Het lijkt erg vies..... maar is ZOOOO LEKKER!
Wat is er nu mooier dan zo door de modder te mogen lopen?
 
 Onderweg nog wat informatie over de omgeving...
 
 Oud Kraggenburg met de lichtwachterwoning.
 
Terug door een boeren kikker sloot.....
(hebben we overgeslagen.... zag er niet echt fris uit)
 
en de allerlaatste Glibbersloot
was dit een zeer geslaagde middag!
 
TOPPIE!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!