Pagina's

Volgers

donderdag 6 november 2014

KERSTBALLEN

 
Zo jammer dat tegenwoordig de meeste
 kerst- en nieuwjaars- wensen per email, facebook ect. gaan!
Misschien ben ik van de oude stempel
wand die (ouderwetse) kaarten vind ik toch
veel persoonlijker en MOOIER!
Bovendien kun je er nog wat mee......
Gelukkig heb ik nog een doos vol en kan ik naar hartelust knutselen!
De Breimeisjes bloggen over ballen breien,
de ander over ballen haken.
En ik maak ze dus van kaarten.
 
 Zoek een paar die mooi bij elkaar kleuren.
Het maakt eigenlijk niet uit wat erop staat, als het maar kerstkleuren / printen zijn.

 Teken een mal van 4 cm doorsnee en verdeel deze in 3 gelijke delen zodat er een driehoek ontstaat.
De lijnen van de driehoek, zijn de vouwlijnen.
Voor een kleine bal van +/- 6 cm. ben je 8 rondjes nodig.
Voor een grote bal ben je 30 rondjes nodig.

 Knip zoveel mogelijk rondjes uit een kaart.
 
Je kunt er ook voor kiezen om er figuurtjes uit te drukken
wat een heel leuk effect geeft als je verlichting in de
ballen maakt.
 
De zijkanten op de driehoek lijnen omvouwen naar de goede kant.
 
Plak er 4 tegen elkaar
(Buitenkant)
(Binnenkant)
Plak 2 van deze helft tegen elkaar een de kleine bal is klaar.
 
Voor een mooie afwerking heb ik wat lijm op de randen gedaan en dit met glitterpoeder bestrooid.
 
Kleine ballen

 Voor een grote bal,
plak je 2x 5 rondjes tegen elkaar
met daar tussen een rij van 10.
Om het in elkaar zetten wat te vergemakkelijken
heb ik op de plakranden knijpertjes gezet.
 
 
 

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat! Ik ben blij met elk advies, kritiek, tips of zomaar iets!